Пускането на новата електрическа система с подпомагане SHIMANO, известна като SHIMANO EP8, извежда двата стълба на електронното колоездене – хардуера и софтуера – до нов еталон в системните компоненти за електронни велосипеди. Те могат да се справят с всичко – от първокласни тежки пътеки за планинско колоездене, до небрежни трекинг и офроуд приключения.
Второто поколение e-MTB система на Shimano е пълна с нови функции, създадени да приведат стандарта на производителност на EP8 до най-доброто, виждано някога в историята на електрическите компоненти на Shimano. Много от уникалните характеристики на SHIMANO EP8 идват от новия по-мощен, но по-малък задвижващ мотор. Той предоставя по-плавно въртене на педалите, изцяло интегриран е и с по-нисък шум при задвижване, който също така успява да поддържа охлаждането по-ефективно и осигурява по-добро управление на велосипеда спрямо своите предшественици.
Изцяло обновените приложения E-TUBE RIDE и E-TUBE PROJECT дават на колоездачите повече опции за информиран и персонализиран контрол върху характеристиките на задвижващото устройство. Новата система следва дългогодишните принципи на електронното колоездене на SHIMANO за създаване на естествено усещане за колоездене, контролируема висока мощност, когато имате най-голяма нужда от нея, обвита в цялостен системен пакет SHIMANO. От задвижващото устройство за електрически велосипеди до задвижването и спирачките, това е нивото на производителност, което очаквате от марка с ненадминат опит в планинското колоездене.
EP8 компоненти
Задвижващ модул
Новият задвижващ блок EP8 (DU-EP800) е способен да генерира въртящ момент от 85 Nm, за да завладее най-трудните пътеки и най-стръмните изкачвания. Това 21% увеличение на мощността спрямо своя предшественик SHIMANO STEPS E8000 идва заедно с намаление на теглото с 300 гр, спадайки до 2,6 кг (10% намаление) благодарение на новия корпус на магнезиевия задвижващ блок. Това ниско тегло и висока мощност го правят един от най-добрите в класа задвижващи агрегати в съотношение мощност към тегло.
Увеличението на мощността спрямо теглото се допълва и от подобряване на ефективността на батерията. Съпротивлението (триенето, което идва с въртене на педала, забележимо по-специално при работа на системата без захранване) е намалено с 36% (спрямо E8000) благодарение на актуализираната структура на уплътнението и оптимизирания дизайн на зъбното колело. Това намаляване на триенето създава подобрена ефективност на батерията, когато двигателят е активен, или по-плавно движение при педалиране без подпомагане (т.е. когато двигателят е изключен или когато се движи над 25 км / ч). Заедно с намаляването на триенето е подобрен механизъм на съединителя, който осигурява по-плавно изключване при въртене на педала над 25 км / ч. Този увеличен въртящ момент също не е в ущърб на шума. Всъщност точно обратното, новото задвижващо устройство EP8 е по-тихо и работи на същото ниво като E7000, така че можете да се съсредоточите върху терена и пътеките. В допълнение на това, по-малкият корпус на магнезиевия модул се отличава с подобрени топлопроводими свойства с преработени вътрешни елементи (оптимизирана структура на зъбното колело и нови кабели EW-SD300), за да подпомогне охлаждането и да подобри производителността при работа с максимален въртящ момент при дълги и стръмни изкачвания. Капакът на задвижващия модул също е оформен по-добре в съответствие с плавните линии и ъгли на рамките на велосипедите, което подобрява отстояние от земята и заедно с вътрешните батерии прави велосипедите, оборудвани с SHIMANO EP8, да изглеждат като впечатляващо елегантни аксесоари.