Shimano представи новите 12-скоростни flagship модели в шосейното колоездене. Те са изцяло Di2, като самата технология е напълно преобразена.
Трите основни подобрения на новата Di2 платформа са:
- най-бързото превключване досега
- подобрена надеждност
- невероятен интегриран дизайн
Фокусът е върху създаването на най-бързата комуникация между отделните компоненти. Подобрена е скоростта на комуникацията между команда и дерейльор с 58% и команда с декланшор с 45%. Това се случва благодарение на възможността за използване на една батерия, която да захранва дерейльора и декланшора, като не само увеличава скоростта, но улеснява зареждането и подобрява стабилността на системата.
Всичко това се дължи на разработения от Shimano Ic2 чип, който не само, че ускорява всяко превключване, но използва и 75% по-малко енергия. Издръжливостта на батерията захранваща дерейльорите е около 1000км, а батерията захранваща командите е с издръжливост от около една година и половина.
Друга промяна в новите групи са подобрената ергономичност на командите. Shimano са наблегнали на позицията на китките и как тя се изменя с течение на карането. Промяната се състои в изместване на лостчетата за смяна на предавки едно спрямо друго и възможност за по-добър захват на самата ръкохватка. Осигурено е и достатъчно място за разполагане на три пръста под нея. По-този начин, с наличието на пълна интеграция, кокпитът става още по-изчистен.
Друга новост е отразена в дистанционни комадни. Досегашните такива, които бяха най-често използвани при спринтиране си остават, като новата опция е предназначена за поставяне в горната част на кормилото. Те ще се използват основно при катерене или каране по неравни повърхности, когато кормилото се държи отгоре. Всеки един компонент ще може да се настройва чрез E-Tube приложението за смартфони.
При Dura-Ace серията ще има три възможности за 12 скоростни касети (11/28; 11/30; 11/34). Основното подобрение е, че с добавянето на допълнително венче се премахва дупката между петнадесетото и седемнадесетото венче.
Друг основен момент е премахването на 53/39 плочите и заместването им с 54/40. Причината за това е намаляването на триенето поради по-големия ъгъл на извиване на веригата, а също така се намалява и опънът й, което отново намалява загубата на енергия в скоростната система.
Shimano представи и новата си технология “Hyperglide +”. Чрез нея времето за преминаване на веригата от един венец към друг е съкратено с 33%, дори когато в системата има много напрежение. По-този начин се гарантира безпроблемно превключване, независимо от условията и терена.
Друга особеност на новите групи е, че те ще могат да се използват с досегашните единадесет скоростни фрийхъбове. По-този начин те ще са още по-достъпни за крайния потребител.
Друго основно подобрение откриваме в спирачната система, в частност в самите лостове. Подобренията се състоят в по-малък ход от изходно състояние на накладките до допира им с диска и много по-добра модулация след това. Спирачните апарати също са подобрени, като разстоянието между накладките и диска е повишено с 10%.
В ниво Ultegra, както и до сега, мога да се видят голяма част от технологиите, които предлага Dura-Ace. В този клас има две възможности за венец касети – 11/30 и 11/34. Опциите за плочи на курбелите са съответно 50/34 и 52/36.
За първи път на ниво Ultegra ще има и пауърметър, който ще измерва ватовата мощ и на двата крака. Той се характеризира с точност от 1,5%, активна температура компенсация и 300 часа живот на батерията. Технологията е същата като с паурметър опцията при Dura-Ace.
Освен това, отново за първи път, Shimano предлага опция за изцяло карбонови капли на ниво Ultegra. Всичките те са в tubeless вариант ще бъдат в три разновидности на дълбочина на шината – 36мм, 50мм и 60мм.
Каплите на ниво Dura-Ace получават допълнително преобразяване, като те ще бъдат по-леки, ще имат още по-аеродинамичен профил и по-добра странична твърдост. Освен че ще бъдат отново tubeless, те ще имат и тубуларна опция за най-заклетите състезатели. В клас Dura-Ace каплите ще бъдат само с новия дванадесет скоростен фрийхъб. Той е изцяло нова разработка на Shimano, като технологията имплементирана в него се нарича ‘’Direct Engagement”. Тя се характеризира с увеличена твърдост и дълготрайност.